ZUID-AFRIKA // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 // DAG 16 //
          2016        // DAG 17 // DAG 18 //

Reisverslag Zuid-Afrika 2016  //  Dag  15  //  Franschoek -> Kaapstad

Vanochtend vertrekkebn we na het ontbijt naar Kaapstad. Allereerst brengen we een bezoek aan Kirstenbosch botanical gardens. Deze botanische tuin staat op de wereld erfgoed lijst en ligt tegen de achterzijde van de tafelberg. Slechts 5 euro entree en dat is echt een schijntje voor de groote van het park.

Als we binnenkomen zitten er meteen 2 uilen op een muurtje te slapen. Prachtige beestjes en ze zitten echt heel vredig. Omdat de tuinen tegen de hellingen van de tafelberg liggen is het aardig omhoog en omlaag wandelen. We zien de mooiste planten, bloemen en vooral vogeltjes! Overal zitten kleine sunbirds van de bloemen te genieten. Na ongeveer 2 uur hebben we het grootste gedeelte wel doorgelopen en gaan we terug naar de auto.

Rond 13.00 rijden we de parkeerplaats van ons hotel op. De breakwater lodge is gebouwd in een oude gevangenis en zo ziet het dan ook nog altijd uit. Onze kamer is gemaakt in een nieuw gedeelte en dus voeld het niet als een gevangenis. We gaan na het inchecken eerst wat shoppen en eindigen bij lemonchinos restaurant. Hier zijn we al meerdere keren eerder geweest en elke keer is het weer een succes. Tijdens het eten bedenken we ineens dat er een bioscoop in het winkelcentrum zit en daar hebben we wel zin in.

We kopen kaartjes voor a gril on the train. Een thriller die een verrasende wending heeft. Na de film lopen we terug naar ons hotel. Morgen is ons laatste dagje in Zuid-Afrika en daarop gaan we helemaal niks doen...