ZUID-AFRIKA // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 // DAG 16 //
          2016        // DAG 17 // DAG 18 //

Reisverslag Zuid-Afrika 2016  //  Dag  11  //  Beaufort-West (Karoo national park)

Mijn idee was om vanochtend vroeg op te staan en de zonsopkomst te kijken maar helaas. Het bed bleek toch echt te lekker te liggen en dus heb ik het allemaal gemist. Na het ontbijt zijn we naar Karroo national park gereden dat op ongeveer een half uur van onze lodge ligt.

Er zijn in het park 2 rondwegen die wij met onze auto kunnen rijden. De overige wegen mogen alleen met een 4x4 bereden worden en dus zijn de opties voor ons beperkt. We rijden eerst de lange loop van ruim 40km onverharde weg. De weg loopt stukken stijl omhoog en heeft prachtige uitzichten over het landschap. Onderweg zien we groepjes kudu, zebras, springbokken en oryxen. Echter zijn de struisvogels en red hartenbeesten hier echt in overvloed aanwezig!

Om de havenklap zien we wel een grote groep hartenbeesten en een verdwaalde struisvogel lopen. Vooral de struisvogels zijn grappig omdat ze met hun vleugels soms rare stunts uithalen. Er is ook een kijkhut met uitzicht over een watertje alleen zitten er alleen maar Wever vogeltjes. Rond 13.00 rijden we het park weer uit richting onze lodge. Het was een mooi park qua ligging en landschap maar kom je voor wildlife en heb je geen 4x4 dan kom je er toch een beetje bekaaid vanaf.

Op de oprit van onze lodge staan een paar giraffen op de weg die we nog even snel meepikken voordat we het zwembad inspringen. Een heerlijke middag maar wel wat koud water de eerste 2 minuten. Bij het zwembad vliegen continu allerlei vogeltjes voorbij en er lopen 2 grote schildpadden die het grasveld kaal eten. Als we te dichtbij komen voor een foto beginnen ze te blazen en rennen ze meteen weg. Toch grappig om te zien dat een schildpad nog best wel hard kan lopen!

Tot 17.00 hebben we het rijk helemaal alleen bij onze lodge maar dan komt er een grote touringcar met 18 andere touristen aan. Helaas voorbij met de pret en dan blijken het nog duitsters ook haha. Gelukkig gaan wij morgen weer door naar swellendam. Het beloofd een mooie rit langs allemaal bergpassen te worden en als toetje het laatste wildpark van deze reis Bontebok national park.