ZUID-AFRIKA // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 // DAG 16 //
          2016        // DAG 17 // DAG 18 //

Reisverslag Zuid-Afrika 2016  //  Dag  10  //  Kimberley -> Beaufort-west

Wat een lekkere kamer was dit en wat hebben we goed geslapen vandaag. Ontbijd ook nog eens perfet geregeld dus dit hotel was absoluut 1 van de beste waar we ooit overnacht hebben. Rondhalf 9 rijden we het terrein af en vinden al snel weer de N12 die naar het zuiden loopt.

Onderweg willen we eigenlijk nog naar Mokala national park maar als we een bordje zien besluiten we dit niet te doen. De entree gate ligt 21 kilometer over een onverharde weg die er slecht uitziet. Dit zou dus betekenen dat we al een uur extra moeten rekeken om de gate te bereiken en dan hebben we binnen nog niks gezien. Met de 4 uur die we moeten rijden naar beaufort-west besluiten we dus lekker door te rijden.

Net als gister is dit een reisdag geworden. De bezienswaardigheden die we wilden doen zijn stuk voor stuk afgevallen en dus rest ons alleen een lange streep asfalt naar het zuiden.

Rond 13.00 komen we aan bij onze lodge voor de komende 2 nachten. Prachtig gelegen tegen een heuvel op een eigen game terrein. We hebben een schitterende kamer, het personeel is misschien iets te vriendelijk en de tuin rondom de lodge is geweldig.

Overal zitten, vliegen of nestelen vogels en ik vermaak me dan ook prima met de camera. Het zwembad was ook zeer prettig te noemen! Even doorbijten qua tempratuur maar als ik er eenmaal inzit is het goed te doen. savonds proberen we nog een zonsondergang te zien maar daar is deze locatie niet echt geschikt voor. De zon verdwijnd als snel achter de bergen en dus kunnen we snel naar het diner.

Het hoofdgerecht is een soort buffet vorm. Er worden allemaal bakken eten neer gezet en je kan zelf opscheppen. Allemaal erg lekker maar ook erg veel! Met 6 personen eten we waar normaal wel 12 peronen van kunnen eten. Morgen gaan we een dagje Karroo national park doen dat hier vlakbij ligt. Gelukkig hebben we de reisdagen erop zitten en kunnen we nu weer lekker relaxed doen!