AFRIKA // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 // DAG 16 //
     2015   // DAG 17 // DAG 18 // DAG 19 // DAG 20 // DAG 21 // DAG 22 // DAG 23 // DAG 24 //

Reisverslag Afrika 2015   //   Zuid-Afrika   //  Dag  21  //  Kaapstad

Feestdag :

Vandaag is een speciale dag voor ons omdat we exact 1 jaar getrouwd zijn. We slapen dan ook uit in ons fantastische hotel en gaan daarna ontbijten. Het ontbijt is erg goed, er is eigenlijk veel te veel keus en we eten dan ook veel te veel! Na het ontbijt stappen we in de auto en rijden we naar het zuiden over de Chapman's peak drive. Dit is een prachtige weg die over rotsen langs de kust loopt. Vanaf diverse uitzicht punten hebben we een mooi uitzicht op Hout baai en omgeving. Aan het eind van Chapmans peak drive hebben we ook nog een mooi uitzicht op het strand tussen Kommetje en Noordhoek. Het blauw groene water slaat hier met hoge golven op een bijna hagel wit strand.

Vanaf hier zijn we het Kaapse schiereiland over gestoken naar simon's town waar we de kolonie Afrikaanse Pingu´ns op Boulders beach bezocht hebben. We zijn hier 7 jaar geleden ook geweest maar het was nu een stuk toeristischer en vooral drukker geworden! De Pingu´ns daarentegen zijn niks veranderd. Ze doen gewoon hun eigen ding, slapen, broeden een ei uit of waggelen over het strand naar de zee. Ook zijn er een aantal Pingu´ns die in de zee aan het zwemmen / vissen zijn. We kunnen duidelijk de silhouetten van enkele Pingu´ns langs het strand door het water zien schieten.

Na ons bezoek aan de Pingu´ns rijden we terug naar ons hotel in Kaapstad. We hebben eigenlijk de Tafelberg nog willen bezoeken maar deze ligt de gehele dag in de wolken, hopelijk hebben we morgen meer geluk. Bij ons hotel begint de man van de valet parking driftig onze auto te wassen. Dit is iets dan na 3 weken gravel, zand en vliegen heel hard nodig was! Wij gaan ondertussen naar de V & A waterfront waar we wat eten en winkelen in het grote winkelcentrum.

We eten vanavond bij "Dash". Dit is het restaurant van ons hotel maar wel ÚÚn van de beste in kaapstad. Bij tripadvisor staat het restaurant zelf op nummer 4 van de 911 in Kaapstad! Ik had bij het reserveren gevraagd of ze iets speciaals konden doen i.v.m. ons 1 jarig huwelijk en dat hadden ze ook gedaan. We kregen een glas champagne en de hele tafel lag vol met rozen blaadjes en een roos. De bediening was echt super vriendelijk en professioneel en het eten is onbeschrijfelijk lekker. Om in termen van Nico te spreken, "het is alsof er een engel over je tong plast". Tijdens het eten speelt er ook live iemand op de piano en volkomen bij toeval begint de man ineens het nummer te spelen dat op onze bruiloft gedraaid werd toen Suus bij de ceremonie opkwam.

Na het eten hebben we onder het genot van een cocktail de briefjes geopend die iedereen op onze bruiloft geschreven had. Ze hebben allemaal netjes een jaar in de kast gelegen en ze zijn met ons mee gereisd naar Zuid-Afrika om er iets speciaals van te maken. Voor de mensen die kinderen wenste, helaas jullie moeten nog even geduld hebben!

Overnachting : Queen victoria hotel, Kaapstad (Zuid-Afrika)