AFRIKA // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 // DAG 16 //
     2015   // DAG 17 // DAG 18 // DAG 19 // DAG 20 // DAG 21 // DAG 22 // DAG 23 // DAG 24 //

Reisverslag Afrika 2015   //   NamibiŽ   //  Dag  19  //  Goageb  ->  Fish river canyon  ->  Ais ais

Ons huisje is was dus niet op alle ramen voorzien van gordijnen en de mensen die mij kennen weten dat ik bij de eerste lichtstraal in de slaapkamer meteen klaarwakker ben. Ik had dan ook heerlijk de tijd om te genieten van een prachtige zonsopkomst vanaf het terras voor ons huisje. De stilte van de omgeving is echt bewonderenswaardig, het enigste geluid dat ik kan horen is hetzelfde als toen we op de Etosha pan stonden, een soort piep / zoom geluid in mijn alsof ze aangeven dat ze niet geloven dat er niks te horen valt.

We krijgen een werkelijk overweldigend ontbijt voorgeschoteld waar koste nog moeite gespaard zijn en rijden daarna naar Keetmanshoop waar we de band van onze auto laten repareren. Er blijken 2 gaten in te zitten en de monteur plakt hem netjes van binnenuit en legt hem terug op de auto! We moeten uiteindelijk ongeveer Ä 3,50 betalen voor een reparatie die in Nederland ruim 50 euro gekost had. We tanken de auto vol zodat onze Nambische dollars een beetje op raken en rijden dan richting Fish river canyon.

De Fish river canyon is eigenlijk een beetje een tegenvaller maar dat kan ook aan ons liggen. We zijn behoorlijk verwend mbt canyons bezoeken en dit is wel ťťn van de minste. Hij is inderdaad wel groot maar buiten het Grand view point zijn er eigenlijk niet meer uitzicht punten. Als je nog nooit een canyon gezien hebt is dit een absoluut hoogtepunt in je reis maar wij hadden achteraf dit liever overgeslagen voor een extra dagje Kaapstad maar dat weet je vooraf natuurlijk niet.

We rijden in ongeveer een uur richting Ai ais en komen rond 15.00 's middags aan in onze volgende accommodatie. Het ligt helemaal beneden in de canyon maar echt een mooi uitzicht is er niet. Het gaat hier maar om ťťn ding : de hot springs. Water van 65 graden komt hier rechtstreeks uit de grond omhoog en word dan ook in het bijbehorende kuuroord ernaast gepompt.

Onze kamer is erg grappig ingericht, we hebben een soort carport voor onze auto, vanuit daar lopen we de trap omhoog en komen in een living room, trappetje naar onder en we komen in de slaapkamer, dan een vertrek met een buiten douche en een volgend vertrek met een badkamer binnen. Aan het eind van de kamer zit een deur en als we er door lopen staan we meteen midden in het kuuroord. Eigenlijk zijn het gewoon twee zwembaden gevuld met thermaal water.

Als we kijken is er helemaal niemand maar tegen de tijd dat we omgekleed zijn blijken er toch al wat meer mensen gearriveerd. Er zijn 2 baden, 1 met lauw water en 1 met warm water. Het water is zeker geen 65 graden maar dan hadden we er ook niet in kunnen zitten. Na het eten besluiten we om nog een keer het zwembad in te gaan omdat we gehoord hebben dat het water dan warmen is. Dit blijkt een beetje een fabeltje of het is gewoon nauwelijks merkbaar.

We gaan alweer de laatste nacht op Namibisch grond gebied in. Morgen vertrekken we richting de grens met Zuid-Afrika waar we gelukkig nog een paar dagen over hebben!

Overnachting : Ais ais resort, Ais ais (namibiŽ)