ZUID-AFRIKA // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 // DAG 16 //
          2013       // DAG 17 // DAG 18 //

Reisverslag Zuid-Afrika & Swaziland 2013   //  Dag  17  &  18  //  Johannesburg  ->  Frankfurt  ->  Amsterdam

We hebben vandaag eigenlijk geen zin om nog Johannesburg in te gaan. Ons vliegtuig vertrekt pas ’s avonds laat maar om de één of andere reden kunnen we vanuit ons hotel niet online inchecken. We willen dus maar vroeg naar het vliegveld gaan zodat we op tijd ter plekke kunnen inchecken. Gelukkig hoeven we pas rond de middag ons hotel uit en we rijden eerst naar even naar het grote winkelcentrum waar we ontbijten.

Na het ontbijt rijden we naar het vliegveld waar we onze huurauto inleveren. De vrouw vraagt vriendelijk of er nog problemen zijn geweest. Wij zijn zo stom om te zeggen dat we een lekke band gehad hadden en dit is voor de vrouw meteen een reden om een reparatie formulier in te vullen. Hierdoor krijgen we ons eigen risico niet meteen terug. De auto zal eerst worden onderzocht en eventuele kosten worden van het eigen risico af gehaald. Achteraf bleek dat we helemaal geen eigen risico meer terug kregen, waarschijnlijk omdat er toch meer schade aan het onderstel ontdekt was.

We konden meteen inchecken bij aankomst maar we moesten nog wel bijna 6 uur wachten voor ons vliegtuig zou vertrekken. Een hele lange dag hebben we dus op het vliegveld door gebracht en rond 19.00 vertrok onze A380 dan eindelijk uit Johannesburg. Via Frankfurt vlogen we naar Amsterdam waar we de volgende ochtend aankwamen.

Een eind aan een fantastische vakantie waarin we super veel gezien hebben. Een hele bijzondere ervaring om ruim 2 weken met mijn vader door Afrika te reizen. Iets wat ik nooit had willen missen en wat niemand me ooit kan afnemen. Het gevoel dat ik Suzanne miste was wel heel erg groot. Tijdens de vakantie en in de week die ik nog alleen thuis was voor Suzanne thuis kwam heb ik dan ook erg veel nagedacht. In deze periode kreeg ik het gevoel dat mij dan ook maar één ding te doen stond. Toen Suzanne eindelijk thuis kwam heb ik haar een week later dan ook ten huwelijk gevraagd! Op 21 mei 2014 zijn we dan ook getrouwd. Meer oer onze huwelijksreis vind je in het reis verslag van Indonesië.