VERENIGDE STATEN 2015 // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 //

Reisverslag Verenigde Staten 2015   //  Dag 9  //   Cannonville  ->  Las Vegas

Dag 9 : Viva Las Vegas!

Wat een rust heerst er in en om ons hotel als we vanochtend wakker worden. Het dorpje lijkt compleet uitgestorven en op de één of andere manier voelt het toch wat ongemakkelijk. Als ik de spullen in de auto zet kom ik 3 medewerkers van het hotel tegen die ik allemaal begroet met goede morgen. Reacties : geen… Dat komt toch enigszins vreemd over maar verder was het hotel echt prima!

In de general store van het plaatsje Tropic pinnen we wat geld en tanken we de auto alvorens we aan onze reis beginnen. De weg die we willen rijden komt weer langs Bryce canyon national park en enkele mijlen voor de ingang zien we ineens een parkeerplaats langs de weg. Hier start een korte trail naar een grot en een waterval. Ik wilde de canyon ook nog weleens van onderaf zien en dus besluiten we de trails nog even te doen voor we verder gaan.

De trail is echt schitterend en van onder af begin ik pas echt waardering voor Bryce canyon te krijgen. Het is allemaal heel erg groen met de prachtig gekleurde en vreemd gevormde rotsen er doorheen. Ook loopt er een klein riviertje met een watervalletje van een meter of 2 -3 hoog. Aan de overkant van het riviertje zien we mensen die omhoog geklommen zijn en dat lijkt ons ook wel wat. We moeten ballancerent over een boomstam de rivier over steken. Eenmaal boven hebben we een prachtig uitzicht over de vallei om ons heen. De weg naar beneden is iets lastiger omdat het erg glad is door de losse steentjes. Voldaan van een ochtend workout stappen we in de auto. We willen eigenlijk de mooie route door Zion national park rijden maar gister hoorden we al mensen zeggen dat deze weg afgesloten was omdat er een grote rots op gevallen was.

Onderweg worden onze vermoedens bevestigd door een aantal matrix borden langs de weg en dus moeten we een andere route bedenken. We kiezen de hghway 14 naar Ceader city en dit blijkt een goede keuzen. Ook deze weg staat aangegeven als scenic byway en dat is niet voor niks. We rijden net als gister door een stuk Dixie national forest alleen dit keer is Indian summer in volle gang! De kleuren van de bossen zijn schitterend. Onderweg zie ik een bordje met daarop “aspen mirror lake” en snel duik ik de afslag in. Een mirror lake dat klinkt altijd leuk! Na 5 minuten wandelen vanaf de parkeerplaats komen we bij het meer en het is echt prachtig. Het meer zelf is niet zo’n spiegel als de naam doet vermoeden maar de omgeving is geweldig. De bomen langs de oever zijn vol in de indian summer kleuren en juist dit extratje maakt deze plek een verborgen pareltje.

De weg loopt verder langs meren, bossen en canyons en is absoluut de moeite waard als je er ooit in de buurt komt. In ceader city rijden we de interstate op waar we voor het eerst 80 mijl per uur mogen rijden! We maken onderweg nog een tussen stop in “Valley of fire state park”. Dit park ligt erg afgelegen midden in de dessert van Las Vegas. Het is een prachtig park met gekleurde rotsen en langgerekte stukken asfalt. Er zijn een aantal trails waarvan eentje mij erg aanspreekt maar eenmaal op de plek zelf bedenk ik me. Het is ruim boven de 40 graden en er is geen haar op mijn hoofd die zegt dat hij nu zin heeft om dit te doen.

We rijden verder naar Las Vegas en eigenlijk blijkt de snelweg langs ons hotel te lopen en dus is een navigatie wederom niet nodig. Het inchecken verloopt in tegenstelling tot sommige berichten op internet snel en soepel. De kamer is prima, niet super de luxe maar wel netjes. Als we zijn omgekleed besluiten we se strip op te gaan en o, o, o wat is het hier druk zeg. Overal proberen mensen een showtje op te voeren, staan pooiers visite kaartjes van hoeren uit te delen en staan vage types te kijken wie het volgende slachtoffer word. Daar tussendoor lopen tien duizenden toeristen die continu om elkaar heen lopen. We eten bij een uitstekende pizzaria en bekijken zo’n beetje elk hotel langs de strip. In het Paris hotel hebben we al snel ons ingezette bedrag verdrievoudigt maar zo snel als het erbij kwam was het ook weer weg.

We lopen door naar de Venetien en als we over een rooster in de grond lopen waait Suus der rok helemaal omhoog. De vage types langs de weg beginnen gelijk te roepen, “He marrilon Monroe” en een ander met zijn smartphone in de hand roept “Damn I just missed that”. Helaas voor de mannen zou Suus Suus niet zijn als ze geen legging onder haar rok aanhad. Eenmaal in de Venetien kijken we onze ogen uit het is werkelijk schitterend. Het San Marco plein is helemaal nagemaakt en er varen zelfs gondels door het gebouw. Ook is er een vestiging van Carlo’s backery gevestigd!

Via de andere kant van de straat lopen we terug naar ons eigen hotel en wederom bekijken we alle hotels van binnen met hier en daar een dollar in de gok automaat. Helaas voor ons brengt deze avond ons maar weinig. Misschien morgen toch maar eens gaan roulette en die nummer 33 tip van Nico uit proberen. Het is inmiddels 1 uur ’s nachts maar als ik naar buiten kijken vanuit onze hotel kamer krioelt het nog van de mensen op de strip. Las Vegas, The city that never sleeps!

Overnachting : Excalibur, Las Vegas (Nevada)