VERENIGDE STATEN 2015 // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 //

Reisverslag Verenigde staten 2015   //  Dag 7  //   Mexican Hat  ->  Capitol reef NP  ->  Torrey

Dag 7 : Best road ever!

Na een erg beroerde nacht zijn we weer vroeg op. Het bed in dit hotel was echt dramatisch en ik ben dan ook blij dat we maar 1 nacht blijven. Suus vond het wel meevallen maar tja die slaapt overal wel! We hebben voor vandaag een mooie route uitgezocht dachten we en dat blijkt ook helemaal te kloppen!

We rijden de highway 261 op naar het noorden en komen eerst langs “gooseneck state park”. Hier heeft de rivier een canyon in de vorm van een paar S bochten uitgesleten. Vanaf de rand heb je een mooi uitzicht over het geheel. Hierna rijden we verder naar de “Moki dungway”, dit is een niet geasfalteerde weg vol haarspelt bochten die ons naar de bovenkant van het plateau brengt. Onderweg word het uitzicht op het land eronder echt steeds mooier. Met name de Valley of de gods die we gister reden is heel goed te zien.

Bovenaan de Moki dungway slaan we links af weer een onverharde weg is. Dit had ik een keer ergens op een forum gelezen maar er staat eigenlijk nergens duidelijk iets aangegeven. Als ik dit niet gelezen had waren we er zo voorbij gereden dat weet ik zeker. We volgen de onverharde weg voor ongeveer 4 mijl en komen dan bij een onbeschrijfelijk mooie plek. We staan op een uitzichtpunt waar de wereld bijna op lijkt te houden. Alles voor ons ligt honderden meters lager en we kunnen in de verte zelfs monument valley zien liggen dat bijna 25 mijl verderop ligt. Het uitzicht punt word ook wel “Muley point” genoemd en moet zeker op ieders agenda komen die dit gedeelte van de USA bezoekt. Vanaf Muley point rijden we door naar “Natural bridges national monument”. In dit park heeft de rivier een aantal natuurlijke bruggen uitgeslepen in de rotsen. Het park is niet groot maar als je in de buurt bent zeker de moeite waard. Helemaal als je bedenkt dat het slechts 6 dollar per auto entree kost.

Vanaf Natural bridges rijden we de 95 highway op en ook op deze weg is het weer genieten. Langs de weg staan ook bordjes met “scenic byway” en die stoppen pas bij ons hotel 150 mijl verderop! De weg loopt een stuk door “glen canyon national recreation area” en dit is een prachtig stukje natuur. We passeren de Colorado River en een uitzichtpunt genaamd “Hite lookout”. Wederom een waanzinnig uitzicht over de veel lager gelegen rivier. We volgen de 95 tot het plaatsje Hanksville en slaan dan af naar de 24 highway. De bordjes Scenic byway volgen de afslag ook en we snappen wel waarom. Ook langs deze weg zien we de ene na de andere schitterende rots partij langskomen. De kleuren variëren van alle tinten rood tot wit en zelf pik zwart! Deze weg loopt ook nog eens dwars door Capitol reef national park en hier slaan we dan ook af om het park te bezoeken.

Capitol reef bestaat eigenlijk vooral uit enorme rots partijen die het park domineren. Wij rijden de scenic drive die naar het zuiden het park in loopt totdat we uiteindelijk niet verder kunnen. Het laatste stuk is onverhard en loopt door een steeds smaller wordende canyon. Op sommige stukken is er zelfs net genoeg ruimte voor de weg zelf. De canyon wand heeft de meeste vreemde vormen en overal zie je grote gaten zitten. Inmiddels is het al tegen 6 uur geworden en dus rijden we het park uit naar het plaatsje Torrey. Onderweg komen we nog langs Gooseneck point waar we toch nog even stoppen. Een mooi uitzicht maar vergeleken met de goosenecks van vanochtend stelt dit niet zo veel voor (ow wat klinkt dat alsof we teveel verwend zijn).

We hebben wederoom een vrij basic hotel gevonden maar dit keer wel met goede bedden en goede WiFi. Ook het restaurant is netjes en het eten is prima in orde. Ik heb zojuist ook de foto’s van gister geupload dat ging gister niet omdat de WiFi van het vorige hotel te slecht was. De foto’s van vandaag volgens ook een andere keer omdat ik er nu gewoon geen zin meer in heb ;-)

Overnachting : Capitol reef inn, Torrey (Utah)