VERENIGDE STATEN 2015 // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 //

Reisverslag Verenigde Staten 2015   //  Dag 2  //   Las Vegas  ->  Saguaro NP  ->  Tucson

Dag 2 : Birthday in the dessert

Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria… Zo begint de dag voor Suzanne vandaag als we allebei midden in de nacht wakker zijn geworden. Vandaag is ze alweer 27 jaar jong geworden! Uiteindelijk besluiten we om toch nog een poging tot slapen te wagen. Dit lukt redelijk en rond 6 uur besluiten we dan echt op te staan.

Het ontbijt in ons hotel is prima geregeld. Een echt American breakfast met eieren, wafels, muffins en spek! Prima om een ochtendje op door te komen en ook nog eens inbegrepen in de kamerprijs die toch al erg laag was. Als we de auto gepakt hebben rijden we de highway 93 richting Kingman. We wilden eigenlijk nog een kijkje nemen bij de Hoover dam maar we misten de afslag en besloten om niet terug te rijden omdat we er toch al eens geweest waren.

Het eerste stuk van de 93 is behoorlijk zaai maar als we Kingman voorbij zijn rijden we door een prachtig landschap. De weg word hier ook wel Joshua forrest highway genoemd door de vele cactussen die er omheen staan. In het plaatsje Wickenburg eten we wat bij de Mac Donalds en besluiten een ijsje mee te nemen om onderweg op te eten. Dit was niet echt een goed idee aangezien het buiten zo warm was dat het ijsje al begon te smelten voordat we bij de auto waren. Een ontzettend plakkerige bende die ons toch noodzaakte om nog een stop te maken bij een wc langs de weg om de handen te wassen.

Vanaf Phoenix rijden we de Interstate 10 op en hier zien we allemaal borden over een highway shooter. Op de radio horen we dat een gek al een tijdje willekeurig auto’s beschiet op deze snelweg en al meerdere slachtoffers gemaakt heeft. Gelukkig voor ons houd hij zich tijdens ons bezoek gedeisd en passeren we de drukte rondom Phoenix zonder enig probleem. Als we Phoenix voorbij zijn zien we het weer slechter begint te worden. Nou is het niet zo dat het regent maar door de harde wind zien we overal wolken stof en klein zand tornado’s ontstaan. In Tucson tanken we de auto maar weer. Na wat rekenwerk ongeveer 1 op 10 blijkt te rijden. Gelukkig is de benzine hier niet al te duur….

Dan rijden we het Saguaro national park binnen. Een park helemaal vol met Cactussen! We rijden over een mooie slingerende weg door het landschap en de cactussen lijken alleen in aantal en formaat toe te nemen. Bij het visitors center betalen we de park fee en de ranger adviseert ons een mooie route. Het was inderdaad een prachtige niet geasfalteerde weg dwars door de cactussen. We stoppen onderweg om een stukje van een trail te lopen en kunnen zo nog dichterbij komen. Suzanne vind het maar niks al die cactussen, maar dit komt door alle waarschuwingsbordjes ivm ratel slangen…

Omdat we het park voor 6 pm uit moeten rijden we door het park richting Tucson. Hier stoppen we nog op een aantal mooie uitzichtpunten. Op 1 van de punten komen ineens een stuk of 50 Amerikaanse sport en muscle cars voorbij rijden. Een cadillac is zo erg verlaagd dat de achterkant op 1 cm boven de grond zweeft. Erg leuk om ze zo voorbij te zien komen en ook het typische Amerikaanse geluid te horen van veel te grote motoren.

We rijden door naar Tucson waar we wederom zonder al te veel problemen ons hotel vinden. Best knap als je bedenkt dat we nog steeds zonder navigatie rondrijden hier! De kamer in het hotel is prima maar het ruikt wel een beetje muf. We vragen de receptie of er ook niet fast food restaurants in de buurt zijn en we krijgen de tip om naar het Hilton hotel te rijden. Hier zit inderdaad een prima restaurant met gewoon vlees en aardappels en erg vriendelijke bediening! Als we rond 9 uur terug komen in het hotel is de pijp wel leeg en vallen mijn ogen dicht als ik dit verhaal zit te typen. Toch maar besloten om halverwege de laptop dicht te doen het de volgende ochtend af te maken!

Overnachting : Best western PLUS hotel, Tucson (Arizona)