VERENIGDE STATEN 2015 // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 //

USA  2015   //  Dag 11  &  12  //   Las Vegas  ->  Washington  ->  Amsterdam

Dag 11 & 12 : Back home

Het is 6 uur s ochtends als we uitchecken en voor de laatste keer ons hotel uitlopen. Al snel hebben we een taxi gevonden en binnen 15 minuten staan we op het vliegveld van Las Vegas. Er staat een erg lange rij voor de douane maar we hebben alle tijd. Als we eenmaal de douane door zijn moeten we nog een tijdje wachten tot we mogen boarden.

Door de ramen van de terminal zien we nog net de maan boven de bergen rond Las Vegas staan. De rode kleur van gister avond is verdwenen maar nog nooit zag ik de maan zo groot als nu. Het vliegtuig vertrekt ruim op tijd en we hebben tijdens het opstijgen een prachtig laatste uitzicht op de strip. Onderweg hebben we ook nog een mooi zicht op de Grand canyon die we deze reis niet bezocht hebben.

Na een rustige vlucht arriveren we in Washington D.C. en binnen 5 minuten zitten we zonder een bezoek aan de douane weer klaar bij de terminal van de volgende vlucht. De overstap tijd hier was blijkbaar ruim voldoende. Heel anders dan een paar jaar geleden want toen moesten we ook op de terugweg weer door de douane waren we bijna 3 uur bezig. Nu stappen we weer op tijd in het vliegtuig en binnen no time zitten we weer in de lucht. Enigste nadeel van allebei de terug vluchten was het entertainment systeem aan boord. Het waren wat oudere vliegtuigen en dus kon je niet je eigen film kiezen maar moest iedereen dezelfde films kijken. Helaas had ik de gekozen films allemaal al op de heenweg gezien. Groot voordeel was dan wel dat we tijd genoeg hadden om te slapen.

De vlucht verloopt verder erg rustig en zonder enige vorm van turbulentie komen we sneller dan het originele schema aan op Schiphol. Nog in de vakantie modus loop ik hier heel enthousiast in mijn t-shirt naar buiten maar daar was ik snel van genezen. Van 45 graden naar 5 graden was toch iets te veel van het goede. Snel de trui aan trekken en de auto in voor de weg naar huis.

Eenmaal thuis realiseren we ons pas dat het er allemaal alweer op zit. Een korte maar geweldige reis die we voor geen goud hadden willen missen. Iedereen verklaarde ons voor gek dat we voor 12 dagen naar Amerika gingen maar wij vonden het heerlijk!