VERENIGDE STATEN // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 //
                 2008               // DAG 16 // DAG 17 // DAG 18 // DAG 19 // DAG 20 // DAG 21 // DAG 22 // DAG 23 //

USA  2008     //     Dag 8     //    South lake tahoe  ->  Yosemite national park  ->  Fresno

Vandaag rijden we weer richting yosemite. En nadat we door onze navigatie volledig en letterlijk het bos in gestuurd werden kwamen we een uur later dan geplant toch aan in yosemite valley.

We stoppen langs een aantal plaatsen in de valley, "Tunnel view", "Valley view" en bij de voet van "el captain" echt allemaal zeker de moeite waard om even te stoppen. We blijven de hele dag zoeken naar beren maar helaas zien we er niet één.

In de valley is het echt ongelofelijk druk en een parkeer plek vinden we met veel pijn en moeite. We eten wat bij het restaurant van Currey village en kopen gelijk wat flessen water en wat eten voor onderweg. We rijde in de buurt van yosemite lodge. Hier volgen we de trail naar yosemite falls. Het is ongeveer 15 minuten lopen tot de voet van de waterval. Helaas is deze in deze tijd van het jaar niet heel indrukwekkend. We besluiten net als een hoop andere mensen over de rotsen richting de voet van waterval te klimmen. Dit is er leuk om te doen en het water is heerlijk om af en toe even de voeten in te leggen. Na een uurtje spelen op de rotsen gaan we naar de auto en rijden we richting glacier point. We stoppen onderweg op meerdere prachtige uitzicht punten maar glacier point slaat echt alles. Wat een geweldig uitzicht op de hele valley, yosemite falls, el captain, half dome en vernal falls. Echt een must doe in dit park. Het is hier gewoon puur genieten. Het was een warme dag en we besluiten een ijsje te halen. We waren net op tijd want de winkel op de top sluit om 18.00 uur wat het precies was.

We rijden het park uit en over een saaie weg gaan we richting Fresno waar we overnachten. Ons hotel was wel echt geweldig, we hadden een zeer mooie grote kamer die erg luxe was ingericht. Ook was er echt een heerlijk zwembad waar we even lekker gezwommen hebben voordat we naar bed gingen.

Hotel : Four points by sheraton, Freso (inmiddels gesloten)