VERENIGDE STATEN // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 //
                 2008               // DAG 16 // DAG 17 // DAG 18 // DAG 19 // DAG 20 // DAG 21 // DAG 22 // DAG 23 //

USA  2008   //   Dag 4    //   Highway 1   ->   San Francisco

Na een ontbijt in ons hotel zijn we verder de highway 1 op gereden. Na een klein kwartier rijden moesten we omdraaien omdat er een ongeluk gebeurt was echt een paar auto's voor ons. Niet snel daarna reden we gelukkig weer lekker langs de kust. Na een tijdje kwamen we bij "Elephant seal viewing area". We zijn gestopt op de parkeerplaats en het strand bleek helemaal vol te liggen met Zee olifanten! Erg leuke beesten om een tijdje te bekijken. Er stonden ook rangers die informatie gaven. Je kon tot ongeveer 10 - 15 meter van de dieren komen wat echt heel erg dichtbij was.

Hierna zijn we verder gereden richting "BigSur". helaas was dit bijna helemaal afgesloten door de bosbranden die CalliforniŽ teisterden tijdens onze vakantie. Een stukje verder kwamen we nog een erg mooi stukje tegen vlakbij een mooie boog brug. Hier hebben we even genoten van de prachtige natuur. We hebben de Highway 1 gevolgd tot in San Francisco. We hebben gelijk in gecheckt in ons hotel (wat in een buurt vol zwervers lag) en zijn wat gaan rijden. We kwamen bij de "Tansamerican Pyramid" wat we even bekeken hebben. Dit is het hoogste gebouw van San Francisco maar verder viel het tegen omdat je er helaas niet in mag.

Hierna zijn we naar "Coit tower" gereden. Dit is wel een aanrader. Voor een paar dollar ben je boven en je hebt best een leuk uitzicht op de "Fisherman's wharf" dat onze volgende stop was. Hier hebben we wat rond gekeken en zijn een hapje gaan eten bij een redelijk restaurantje. Hierna zijn we in de auto gestapt en zijn we richting "Golden Gate Bridge" Gereden. Het was al donker geworden en we wilden de brug toch even verlicht zien. Onderweg naar ons hotel kwamen we spontaan bij "Lombard streat". Dit is de smalste en bochtigste straat te wereld. Leuk om een keer te rijden maar meer ook niet.