VERENIGDE STATEN // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 //
                 2008               // DAG 16 // DAG 17 // DAG 18 // DAG 19 // DAG 20 // DAG 21 // DAG 22 // DAG 23 //

USA  2008     //     Dag 20   &   21     //    San Diego   ->   Los Angelos   &    Universal studio's

Voor vandaag hadden we geen plannen en dus waren we zo laat mogelijk uit ons hotel in San Diego vertrokken. We zijn de highway 1 op gereden richting Los Angeles. De stad waar onze reis bijna 3 weken geleden begonnen was. We hebben de hele weg langs de kust gereden tot we op een gegeven moment in de file dreigden te komen. We zijn toen van de snelweg af gegaan.

Al snel bleek dat we dit beter niet hadden kunnen doen. We kwamen door de mindere buurten van LA waar een minder prettige sfeer hing. We hebben maar snel een snelweg op gezocht. Deze liep een beetje uit de richting waar we heen wilden maar gelukkig kwamen we er toch. We zijn nog gestopt bij Redondo beach. Hier hebben we kort wat rond gekeken en gereden en zijn toen richting hotel gegaan. Omdat we geen zin hadden om weer heel LA door te rijden op een drukke werkdag besloten we om maar een beetje in de buurt van het hotel te blijven.

We hebben wat gegeten bij een restaurant vlak bij het hotel en hebben de rest van de dag eigenlijk een beetje in bad gelegen en uit gerust. Ik heb nog wel telefonisch tickets besteld voor Universal Studio’s waar we morgen heen willen. We hebben gekozen om de "Front of the line" tickets te kopen. Deze koste 100 dollar per persoon maar achteraf was dit echt zeer de moeite waard. Je mag bij alle attracties met deze kaart langs de lijn op lopen en gewoon direct instappen. In het park zelf hebben we overigens ook nog een pasje gekocht waarmee je de hele dag zoveel mag eten en drinken als je zelf wilt. Dit kosten ongeveer 20 dollar maar dat hebben we er ruim uit gehaald.

We sliepen overigens in hetzelfde hotel als 3 weken geleden. Erg leuk was dat het aan de landingsbaan van het vliegveld lag. De vliegtuigen kwamen op nog geen 100 meter van ons hotel langs vliegen om te landen. Dit terwijl we eigenlijk helemaal geen last hadden van het geluid.

Hotel dag 20 : Westinn, Los Angelos airport

Dag 21

Vandaag vroeg op om naar Universal studio’s te gaan. Om bij het park te komen moesten we eerst door Universal city lopen, dit is een stad zoals je hem in alle films ziet met veel souvenir winkels en restaurantjes. Bij de entree hebben we onze "front of the line" tickets en "all you can eat" pasjes gehaald en zijn naar binnen gegaan.

De front of the line tickets waren echt geweldig. Speciale plekken tijdens shows en alle rijen mochten we zo voorbij lopen! Soms konden we een rij van 1,5 uur wachten zo overslaan en binnen 3 minuten zaten we in een karretje. Dit maakte de dag 1 groot feest. We voelde ons gewoon echt Vips en dat is toch wel waar het in Hollywood allemaal om draait.

Het park is niet groot maar wel echt gaaf als je een beetje van films houd. Er is een studio tour die je langs originele film sets van beroemde films als "war of the worlds", "back to the future". "jurrasic park" en bijvoorbeeld "desprate house wives" rijd. Er zitten ook heel veel special effecten in de tour zoals instortende metro stations, ontploffende havens en extreme overstromingen.

De attracties zijn ook allemaal super gaaf, Jurrassic park (water attractie), the mummy (achtbaan), en the simpsons (simulator) zijn echt top! Verder zijn er nog leuke shows als Terminator 3D, Waterworld en shrek. Er zijn nog wat kleinere attracties zoals een spookhuis met levende mensen en kettingzagen wat echt beangstigend is.

Verder zijn er nog special effect studio's waar je in een tour kan zien hoe ze bepaalde special effecten in een film maken. Ook is er een studio waar ze laten zien hoe ze vuur in een film maken. voor je het weet staat de hele studio in de brand. Ook is er een show van "Fear factor live" waar mensen hun angsten moeten overwinnen door allemaal vieze en enge dingen te doen.

Uiteindelijk hadden we meer dan genoeg tijd in het park gehad dankzij onze pasjes. Sommige attracties konden we zelfs 2 keer doen terwijl we zonder de pasjes niet eens alles hadden kunnen doen. Na wat souvenir shoppen in Universal city gingen we dan ook moe maar voldaan terug naar ons hotel. Een waardig afsluiter van deze fantastische vakantie want morgen vliegen we terug!