VERENIGDE STATEN // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 //
                 2008               // DAG 16 // DAG 17 // DAG 18 // DAG 19 // DAG 20 // DAG 21 // DAG 22 // DAG 23 //

USA  2008     //     Dag 18  &  19     //    Sea world San Diego

Vandaag op pad naar San Diego, gelukkig was het een redelijk korte dag vandaag want gister was toch vrij pittig. Bij aankomst in San Diego hebben we onze bagage bij het hotel afgeleverd en we besloten om vast kaartjes te gaan kopen voor Sea world waar we morgen heen willen zodat we morgen niet in de rij hoeven te staan.

Toen we bij sea world kwamen kregen we een aangename verrassing. De kaartjes waren 2 dagen geldig! aangezien we toch niks geplant hadden besloten we om maar gelijk naar binnen te gaan. We hadden kaarten gekocht waar je ook een behind the scenes tour mee kon doen. dit was maar een paar dollar extra en de tour was erg leuk. Je mag echt achter de schermen kijken waar normaal niemand komt en de tour guide had echt verstand van wat hij vertelde.

De shows in sea world zijn geweldig. Het is echt Amerikaans met veel muziek en overdreven mensen die show opvoeren. En het leuke is het publiek doet 100% mee in tegenstelling van wat je in nederland vaak ziet. Vooral de Shamu show's waren echt gaaf. Dit zijn Orka's (killer whale's) En het publiek was doorweekt van hun geplons. We hebben ook shows gezien van dolfijnen, zeeleeuwen en een circus show op water. Verder hebben we nog de dolfijnen gevoerd wat erg leuk was! Er was ook een Artic experience. Hier zitten dieren van noord en zuid pool in hun eigen omgeving het is

er echt kout en je wilt het liefst je jas aan doen. We kwamen er ook achter dat je kunt dineren langs het bassin van de orka's en dat dit niet eens duur was! Helaas was vandaag vol maar we konden vast tickets voor morgen kopen. Dit hebben we dan ook gedaan. Rond 19.00 uur waren we terug bij ons hotel waar we een onaangename verrassing kregen. Het hotel was volgeboekt en dat terwijl we 's middags al geweest waren. Het hotel had voor ons een kamer in het Hilton geboekt waar we dus moest overnachten. Echter moesten we nog eten en dit bleek in het Hilton heel duur te zijn. We hadden geen zin om te zoeken dus hebben het maar gedaan.

Hotel dag 18: Hilton, San Diego

Dag 19 :

Omdat ons hotel van gister het ontbijt niet bij het Hilton had geboekt moesten we dus 's ochtens eerst met onze koffers naar het andere hotel terug om te ontbijten. Vandaag zouden we wel een kamer in dit hotel krijgen. Het ontbijt viel ook erg tegen. Het waren eigenlijk alleen cake en wat cornflakes.

Na het ontbijt zijn we weer naar Sea worlds gegaan. We hebben eerst onze tickets gehaald voor "dinner with shamu" en zijn toen het park weer gaan verkennen. Erg leuk dat de meeste shows telkens anders zijn waardoor 2 keer kijken niet vervelend is. We zijn begonnen met alle losse dieren bekijken, Pingu´ns, zeehonden, zeeleeuwen. Otters, dolfijnen, haaien en de vele aquariums met kleinere vissen. We hebben ook nog wat attracties gedaan zoals de kabelbaan, en de uitkijk toren. Rond 2 uur hebben we iets gegeten bij een pizza restaurant in het park en dit bleek echt goed te zijn. Het park is heet erg netjes verzorgd en alles is gewoon goed en leuk. We hebben de middag vol gemaakt in het park en rond etenstijd zijn we naar "dinner with shamu" gegaan.

Het diner is echt geweldig en een must do voor iedereen die naar SeaWorld gaat! Je zit langs de rand van het bassin. De Orka's worden tijdens het eten voor gesteld en de trainers stellen zich voor. De orka's doen ook nog een heleboel kunstjes terwijl je zit te eten. En het was niet alleen leuk, het eten bleek ook uitstekent te zijn! En dat alles voor minder geld dan ons gemiddelde avond eten in de VS dus echt een must do! Na het eten bleek dat er ook nog eens speciaal voor ons plaatsen waren vrij gehouden tijdens de avond show "Shamu rocks". We gingen onder begeleiding naar het stadion en gingen op onze plekken zitten. De show was echt fantastisch! Het was inmiddels donker en de show zat vol licht en live muziek. De orka's bewogen ook echt op de muziek. Gelijk na de show werd er boven het park een mega groot vuurwerk afgestoken zoals ik nog nooit gezien had. Vormen van hartjes, orka's en sterren werden de lucht in geschoten!

Na 2 dagen SeaWorld hadden we het ook wel echt gezien nou. We waren rond 21.00 in ons hotel waar we nu wel een kamer hadden. Ze hadden speciaal voor ons een kamer aan het zwembad vrij gehouden. Niet dat we daar nog iets aan hadden op dit tijdstip en voor 1 nacht.