VERENIGDE STATEN // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 //
                 2008               // DAG 16 // DAG 17 // DAG 18 // DAG 19 // DAG 20 // DAG 21 // DAG 22 // DAG 23 //

USA  2008     //     Dag 17     //    Scottsdale  ->  Joshua tree National park  ->  Palm Springs

Vandaag zijn we rond een uur of 9 vertrokken. De weg was zeer saai. Het was gewoon 1 lange weg met hier en daar een verdwaalde cactus. We moesten stoppen bij de grens overgang tussen Arizona en Callifornie waar ons gevraagd werd of we fruit hadden mee genomen. Dit was niet het geval en dus mochten we door rijden.

We zijn naar Joshua Tree National park gereden. Als echte U2 fan moest Guido hier een keer geweest zijn. U2 heeft een album gemaakt dat de Joshua tree heet en hij wilde gewoon een keer op de foto met een boompje zoals hun op de album cover stonden. Toen we bij het Visitor centre kwamen bleek dat de Joshua trees aan de hele andere kant van het park stonden! We moesten dus het hele park door om ze te zien. Het is best een mooi park met hier en daar wat grote rots formaties. De Joshua trees zijn echt grappig om te zien en Guido heeft gelukkig zijn foto! Helaas niet met dezelfde boom als U2 want die bleek inmiddels dood te zijn.

We zijn aan de noord kant het park uit gereden en richting Palm springs gegaan. Dit is het vakantie oord van de Rich en famous van LA en dat is ook te zien. Er hangt een dure sfeer en het lijkt wel of er alleen rijke mensen wonen. We hebben in gecheckt in ons hotel en zijn daarna naar de "palm springs aerial tram way" gereden. Deze kabelbaan loopt naar de top van de berg waar palm springs aan ligt. Het uitzicht is best aardig maar ik zou het geen 2de keer doen. We besloten een hapje te eten boven op de berg maar dit hadden we beter niet kunnen doen. Het eten was half koud en gewoon echt niet lekker. Daarbij was het onze duurste maaltijd tot nu toe in de VS dus een afrader voor iedereen!

Toen we beneden waren hebben we een ijsje gehaald bij de Ben & Jerry’s winkel wat echt erg lekker was met deze tempraturen. We hebben de rest van de avond lekker in het zwembad van het hotel gelegen wat erg lekker was aangezien de tempratuur rond de 35 graden was.