VERENIGDE STATEN // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 //
                 2008               // DAG 16 // DAG 17 // DAG 18 // DAG 19 // DAG 20 // DAG 21 // DAG 22 // DAG 23 //

USA  2008     //     Dag 11     //    Las Vegas   &   Hoover dam

Na een fantastisch ontbijt in ons hotel zijn we naar de hoover dam gereden. Hier hebben we een tour gemaakt door de dam. Je kunt in de power plant kijken en je gaat dus met een lift van boven tot onderaan de dam! Het is wel indrukwekkend om het water te voelen trillen door de grote buizen die onder je door lopen. Aangezien het erg heet was hebben we buiten niet echt lang rond gelopen. Na een half uur vonden we het wel mooi geweest. We zijn op de terug weg naar Las Vegas gestopt bij een Wallmart om inkopen te doen voor de komende dagen. Hier hebben we een koelbox gekocht van piepschuim. Deze vulde we elke dag met ijs uit de ijs automaten van de hotels en de koelbox bleek ook waterdicht! We hadden dus de rest van de vakantie lekker koel drinken onderweg. Gouden tip van een collega van mij.

We hebben hierna een rondje gereden over de strip maar al snel kwamen we er achter dat Las egas overdag erg saai is. En aangezien het toch te warm was om iets te doen zijn we lekker aan het zwembad van ons hotel gaan liggen. We zijn rond 6 uur richting de strip gegaan en hebben wat gegeten bij de Mc Donalds. We wilden de auto parkeren en kozen er voor om de parkeer garage van "treasure island" te nemen. Dit bleek nog gratis ook! We hebben gelijk de show voor het hotel gekeken "sirens of TI" echt super gaaf!

We zijn hierna begonnen aan een lange wandeling langs de hele strip. De gondels van de "venitien" waar venetiŽ is nagebouwd. De "imperial palace" wat een japanse toren is. "ceasers palace" wat op rome moet lijken. Toen kwamen we bij het "Belagio" Hier hebben we de fonteinen show gekeken. Echt schitterend om te zien. elke keer speelt er een ander muziekje en toepasselijk hadden wij : Viva Las Vegas van Elvis!

Verder lopend kwamen we nog lang de Eiffeltoren van "paris". Het Vrijheidsbeeld de big Apple in het klein bij "new york, new york". Hier hebben we de Starbucks ontdekt heerlijke milkshakes! Het laatste stukje het sprookjes kasteel van "Excalibur", de Pyramide van "luxor" en de gouden gebouwen van "mandalay bay" hebben we met het gratis treintje gedaan. Toen moesten we weer helemaal terug! We hebben de andere kant van de strip gekozen.

We kwamen nog langs "MGM grand" en de M&M's shop. Echt gaaf om een winkel te zien met alleen maar M&M merchandise en natuurlijk M&M'S! En dat ter grote van een middelmatige winkel in Nederland. Terug bij de auto waren onze voeten op en zijn we snel naar het hotel gegaan om te slapen!