SPANJE    // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 // DAG 16 //
   PORTUGAL // DAG 17 //

Reisverslag  Spanje en Portugal 2016   //  Dag  7  //  Luz

De weer berichten voor vandaag zijn nog redelijk blijkt vandaag. We besluiten dan ook om vandaag maar vroeg op te staan en de strandjes langs de kust te bezoeken. Het lijkt qua tempratuur ook wel goed te zitten en dus gaan we allebei in ons korte broek enthousiast naar het ontbijt. En wat voor een ontbijt is dit zeg! We hebben veel gereisd over de wereld maar nog nooit kwamen we een ontbijt tegen dat zo uitgebreid is!

Als we na het ontbijt naar buiten lopen regent het alweer en is de tempratuur ook weer gezakt en dus kleden we ons toch maar even om naar een lange broek voordat we weg gaan. We rijden eerst naar het plaatsje Armacero de pera waar we een klein natuur gebied bezoeken. In het water staat een groepje flamingos. Echter staan ze erg ver weg, zijn ze grijs van kleur en regent het. We zitten dus snel weer in de auto en rijden door naar Benagil waar we een wandeling langs de kust willen maken. Het is gelukkig droog als we aankomen en dus lopen we over de prachtige kliffen. We komen uiteindelijk bij het prachtige verscholen strandje Praia de Carvalho waar we door een paar tunneltjes op het strand kunnen komen. Het is een werkelijk schitterend strand dat zo in elke droom terecht kan komen.

Na onze flinke wandeling begint het weer te regenen en dus rijden we verder. We komen langs een supermarkt en gaan dus naar binnen. De flessen Moed van 300 euro per stuk staan hier gewoon op voorraad en de prijzen in de hele supermarkt zijn gigantisch hoog. We hebben waarschijnlijk de duurste supermarkt van heet europa getroffen en dus zijn we snel weer op weg naar Lagos. In Lagos bezoeken we eerst het bekende strand Praia de dona ana dat een aantal prachtige kliffen heeft en helder water. Daarna rijden we naar Ponta de Piedade waar we een schitterend uitzicht over de kliffen onder ons hebben. Het is hier echter erg druk en door de regen is alles spek glad. We hebben ook geen zin in de boottochtjes naar de grotten onder de kliffen en dus zoeken we naar een supermarkt.

Al snel vinden we in Lagos een Intermache die een stuk goedkoper is! We besluiten de komende dagen zelf te koken en dus kopen we daar spullen voor in. Na de inkopen rijden we terug naar ons hotel. Zojuist hebben we even opgezocht hoe het nu precies zit met de tol poortjes hier in de Algarve. We zien ze wel maar kunnen nergens betalen. Blijkbaar hadden we ons bij de grens moeten aanmelden maar dat wisten we dus niet. Volgens de ANWB risceren we nu een boete en dus moeten we morgen maar eens gaan kijken hoe we dat gaan oplossen. We hadden ons kenteken bij de grens moeten ingeven in een automaar en daar een creditcard aan moeten koppelen. Vervolgens herkennen de tol poortjes ons kenteken en word het automatisch afgeschreven. Het schijnt dat we dit tot 5 dagen na gebruik van de tolpoortjes achteraf nog kunnen betalen maar voor nu rijden we dus lekker illegaal rond hier!

We maken ons nu op voor een zeer slechte dag morgen. Er word echt de gehele dag ernstige regen verwacht en zware windstoten. Een mooi dagje dus om helemaal niks te doen of in elk geval ons tol probleem even op te lossen!

Overnachting : Resort Quinta do mar da Luz, Luz (Portugal)