SPANJE    // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 // DAG 16 //
   PORTUGAL // DAG 17 //

Reisverslag  Spanje en Portugal  2016   //  Dag  6  //  Monfrague -> Luz (Portugal)

Na het ontbijt checken we vanochtend vroeg uit bij ons hotel in de Extremadura. Wat we al dachten blijkt ook nog eens waarheid te zijn. We hebben hier 3 dagen uitstekend gegeten voor 15,- pp incl. drankjes! Dat zijn nog eens prijzen die we niet verwacht hadden in een toch redelijk prijzig land. Het weer is echt compleet omgeslagen van 28 graden gister naar ongeveer 13 graden vandaag. Ik had heel enthousiast mijn korte broek aan maar deze was bij het eerste tankstation snel gewisseld!

We rijden door een mooi landschap richting de Portugese grens als het weer alsmaar slechter word. Als we eindelijk de grens over zijn en een voor ons beide nieuw land bezoeken is er geen houden meer aan en komt de regen met bakken uit de hemel. Vlak na de grens komen we eindelijk weer een tankstation met LPG tegen en dus tanken we de auto snel vol. We reden de laatste 2 dagen op benzine omdat we geen goed tankstation tegenkwamen. In Spanje blijken we ook nog eens een speciale nippel nodig te hebben die wij zelf niet hebben. Alle tankstations tot nu toe hebben deze nippel gelukkig te leen maar de tankstations met LPG zijn erg schaars.

De weg naar de Algarve is normaal al niet zo spectaculair maar door de regen is het een saaie grouwe bedoeling. Als we de 600 km vandaag aantikken rijden we de Algarve binnen en moeten we even zoeken naar ons hotel. Het is heel slecht aangegeven en we rijden eigenlijk puur op gevoel maar een richting uit. Het hotel is wel heel mooi gelegen op een klif met een stukje natuur erachter vol bloemen en vogels. Het hotel is basic maar wel in traditionele stijl wat het toch wel zijn charme geeft.

Tegen 5 uur houd het voor het eerst vandaag op met regenen en dus besluiten we even naar Lagos te rijden dat 5 minuten van ons hotel ligt. We bezoeken een mooi strandje en gaan dan iets eten bij de bekende fast food keten! Gebruik makend van de Wifi daar komen we er achter dat er om de hoek een LPG tankstation zit. Dit blijkt ook nog eens te kloppen blijkt later. Wat op internet staat is lang niet altijd vanzelfsprekend zijn we al achter. Voordeel is ook dat de Portugese de stomme Spaanse nippel niet gebruiken en we dus gewoon probleem loos kunnen tanken.

Eenmaal terug in ons hotel of eigenlijk meer bij ons appartement komen we er achter dat de klok hier een uur vooruit is gegaan. Dit hadden we nog helemaal niet door gehad tot nu toe en dus blijkt het een uur vroeger dan we dachten. Het begint wel weer te regenen en zelfs te onweren. De vooruitzichten voor de komende dagen zijn ook echt hopeloos met zaterdag als dieptepunt. Hopelijk word het nog wat beter want de Algarve verliest wel een beetje zijn charme door het slechte weer. Maar wat zou het ook als het zo blijft, ik kwam er net achter dat ik mijn zwembroek toch vergeten ben!

Overnachting : Resort Quinta do mar da Luz, Luz (Portugal)