SPANJE    // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 // DAG 16 //
   PORTUGAL // DAG 17 //

Reisverslag  Spanje en Portugal  2016   //  Dag  3  //  Bakio -> Monfrague

Gister avond waren we van plan zo min mogelijk te doen maar dat liep toch anders. Liggend op bed zag ik de zon zakken en in mijn gedachte ontstond een hele mooie zonsondergang. Suus had geen zin meer en dus besloot ik om zelf even eruit te gaan. Na 5 minuten zoeken langs de kustlijn vond ik een mooi plekje en mijn gedachte had het juist. De zonsondergang was geweldig en dat op misschien wel één van de mooist mogelijke plaatsen. Vanaf de top van de heuvel waar ik stond had ik uitzicht over de oceaan en het eilandje met het kerkje dat we eerder op de dag bezocht hadden.

Vanochtend reden we na het ontbijt richting onze volgende bestemming in de provincie Extramadura. Vraag me niet waarom maar ik had van het binnenland van Spanje altijd een voorstelling van een droge, dorre woestijnachtige bedoeling. Niets blijkt echter minder waar! We kwamen eerst door de schitterende stad Bilbao met mooie oude gebouwen, bruggen, gezellige winkelstraten en natuur het bekende Gugenheim museum dat een mooi futuristisch modern bouwwerk is.

Het binnenland is vooral groen met grote velden gele bloemen en geloof het of niet… Sneeuw! Tientallen hoge bergtoppen bedekt met sneeuw passeren we. Het heeft de laatste weken wel veel geregend en dat is misschien wel de reden van al dat groene. Na een maand alleen maar zon zal het er ongetwijfeld heel anders uitzien en de sneeuw is dan vast ook verdwenen.

Als we weer 600 km verder zijn rijden we het laatste stukje door Monfrague national park. Dit park staat morgen op het progamma en gezien de drukte overal hebben we ook niet zo veel zin om nu nog te kijken. Ons hotel is prachtig gelegen en het gebouw zelf is ook een mooi staaltje architectuur. Echter krijgen we binnen de indruk dat het wel wat moderner mag. Zo modern als het buiten oogt is het binnen duidelijk niet. Niet dat het een slecht hotel is maar de binnen en buitenkant sluiten gewoon niet zo goed bij elkaar aan.

Nadat we ingecheckt hebben rijden we eerst naar de supermercado in het plaatsje Trujilo. Het is een half uurtje rijden en de supermarkt is gelukkig nog open ook! Het valt meteen op dat de prijzen hier toch wel een stuk lager liggen. Voor een anderhalve liter fles bronwater van een redelijk merk betaal je hier slechts 40 cent. Dat is in Nederland toch wel anders.

Terug in het hotel kunnen we meteen door naar het restaurant. Natuurlijk zoals in heel Spanje was deze pas geopend vanaf 20.30! Als we eenmaal ons eten hebben blijkt het maar goed dat we gewacht hebben. Het is echt ontzettend lekker en een compleet 3 gangen menu kost slecht 15 euro! Met name het hoofdgerecht is om de vingers bij af te likken. Als Suus vraagt wat ik er van vind antwoord ik dat ik het niet weet… Verbaasd zegt ze hoezo het is toch lekker? Ja alleen twijfel ik of dit nou het lekkerste is wat ik ooit gegeten heb! Dat zegt genoeg lijkt me haha.

Overnachting : Hospedaria parque de Monfrague, Monfrague (Spanje)