SPANJE    // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 // DAG 16 //
   PORTUGAL // DAG 17 //

Reisverslag  Spanje en Portugal  2016   //  Dag  16  //  Tembleque  ->  Eraul

We verlaten rond een uur of 8 ons hotel waar we helaas geen ontbijt krijgen. We besluiten maar onderweg iets te kopen aangezien we toch nog moeten tanken. Op de kaart zoeken we het dichtstbijzijnde LPG tankstation en rijden die richting op. In Toledo vinden we het eerste LPG tankstation maar helaas. Voor het eerst deze vakantie heeft het tankstation geen LPG nippel die we kunnen lenen. Ze is wel zo vriendelijk ons een ander LPG station te wijzen en dus rijden we verder.

Het volgende tankstation kunnen we gewoon niet vinden en dus zijn we inmiddels al ver voorbij Madrid en rijden we allang op benzine als we eindelijk een LPG tankstation vinden. Vlakbij blijkt ook een Mc donalds te zitten en dus besluiten we daar maar wat te eten. Het is inmiddels al begin van de middag en we hebben nog een lange rit te gaan. De weg is vooral lang en saai door dor landschap. Vanaf het stadje Longrono veranderd het landschap in bergachtig gebied vol met bomen.

Het laatste stukje rijden we over een berg weggetje richting het dorp Eraul waar ons volgende hotel is gevestigd. Het dorp is klein en de straten zijn stijl en smal. Onze auto heeft zelfs moeite met de oprit naar het hotel! Het hotel ligt midden in het dorp en het is een bijzonder oud gerenoveerd huis. De eigenaresse is ongelofelijk vriendelijk. Het is net alsof we bij mensen thuis zijn gekomen en van al hun eigen faciliteiten gebruik mogen maken.

Aangezien het nog vroeg redelijk vroeg is besluiten we naar het plaatsje Baquedano te rijden. Hier kunnen we met een korte hike een mooie waterval zien. De Nacedero Urederra ligt in een helder blauw riviertje en is fotografisch gezien een juweeltje. Gelukkig zijn we laat op de dag zodat er niet al te veel toeristen zijn. Ik probeer hier mijn nieuwe ND 1000 filter een paar keer en krijg toch wat mooie foto’s. Stiekem klim ik af en toe ook even over de hekjes om het beste standpunt te kiezen.

Na 2,5 uur hebben we het wel gezien en dus besluiten we terug te gaan naar ons hotel. Hier maken we ons eigen eten klaar in de keuken van de eigenaren. Tijdens het eten vragen we ons af wat we morgen willen doen. Eigenlijk niks bijzonders bedenken we want de watervallen hebben we vandaag al bezocht. Naar huis dat is wat we willen en dus vragen we de eigenaar of we slechts 1 nacht boven blijven. Uiteindelijk vind ze dat geen probleem en dus gaan we vroeg naar bed.

Overnachting : La madriguera de tomaso, Eraul (Spanje)