NOORWEGEN // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 //
           2007           DAG 16 // DAG 17 // DAG 18 // DAG 19 // DAG 20 // DAG 21 //

Noorwegen  2007     //     Dag 9     //    Oppdal   ->   Atlanterhavsveien   ->   Trollstigen   ->   Ändalsnes

Vandaag zijn we vroeg vertrokken omdat we veel op de planning hadden. We naderen nu het fjorden gebied en dat is te zien ook. De natuur word steeds mooier en groener dan wat we tot nu toe gezien hadden. We rijden naar de Atlanterhavsveien. Dit is een weg die dwars door de Atlantische oceaan loopt. Deze weg verbind diverse kleine onbewoonde eilandjes met elkaar door middel van bruggen en leuke slinger wegen.

Het is echt een geweldige weg! 15 km puur genot! We hebben ook nog eens het weer mee want waar kan je met 30 graden beter zijn dan aan de kust. We rijden de weg helemaal tot het eind en rijden hem daarna nog eens helemaal terug. We stoppen op diverse plaatsen om wat te wandelen en foto's te maken.

Na een uurtje vertrekken we richting ändalsnes waar ons volgende huisje staat. We moeten voor het eerst met een veerpont mee. We moesten lang wachten en de overtocht duurde zeker een half uur. Rond 15 uur kwamen we aan in ändalsnes en we wisten eigenlijk niet wat we moesten doen. We besloten vast te gaan eten en na het eten naar de Trollstigen te rijden. Dit wilde we eigenlijk op dag 11 doen maar de scheelt dan weer wat tijd die we nu over hebben.

De Trollstigen is echt geweldig! De weg slingert zich met 10% omhoog en de uitzichten zijn echt geweldig. Het was inmiddels erg rustig hier en we konden overal stoppen voor foto's. Bovenaan de Trollstigen zijn we gestopt en wat gaan wandelen. Het was hier echt schitterend. Het water was echt helder blauw en we hebben prachtige foto's gemaakt. Na de Trollstigen zijn we nog naar de "Trollvegen" gereden. Dit is de grootste en hoogste rotswant in Europa. Hierna zijn we naar ons huisje gegaan.

Tot nu toe was dit de leukste dag van onze vakantie. We hebben erg veel gezien en prachtig weer gehad, achteraf een voorteken voor de rest van de reis.