NOORWEGEN // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 //
           2007           DAG 16 // DAG 17 // DAG 18 // DAG 19 // DAG 20 // DAG 21 //

Noorwegen  2007     //     Dag 4     //    Trysil

Vandaag slapen we een beetje uit en rond 10 uur besluiten we de omgeving te gaan verkennen. Over Trysil had ik weinig kunnen vinden en dus hadden we ook niks op de planning staan.

Trysil is bekent vanwege de wintersport. Het ligt aan de voet van een redelijk hoge berg waar diverse ski pistes op zijn. We besloten dan ook deze berg op te rijden in de hoop ergens een mooi uitzicht te krijgen. Echter bleek de weg deze berg op zo slecht dat we uiteindelijk maar omgedraaid zijn.

Na wat rondkijken in het dorp Trysil waar overigens weinig te beleven was besloten we richting Zweedse grens te rijden. De grens ligt op ongeveer 20 km van Trysil en dus hadden we een leuk tripje. Onderweg kwamen we allemaal prachtige meertjes tegen waar borden bij stonden dat er gezwommen mocht worden. Helaas lag onze zwemkleding in het huisje en konden we dus niet even een duik nemen.

Bij de Zweedse grens was totaal geen controle en we konden zo door rijden. Het eerste opvallende in Zweden was dat het asfalt rood was! We hebben een stuk van ongeveer 50 km door de Zweedse natuur gereden en zijn een aantal keer gestopt om een paar foto's te nemen.

Bij een meertje zag ik 5 grote vogels zitten die ik niet helemaal van soort kon plaatsen. Het bleken bij terugkomst kraanvogels te zijn. Helaas hoorde ze me dichterbij komen en vlogen snel weg. Op de foto zie je nog net een paar vlekken weg vliegen. Eenmaal terug in Noorwegen hebben we nog even bij een klein stuw dammetje gezeten en zijn daarna terug naar ons huisje gegaan. Hier hebben we voor het eerst gekookt op ons gasstel en hebben daarna even kennis gemaakt de afwas plek en de douches die overigens netjes waren. Achteraf was dit toch één van de mindere campings maar als eerst kennismaking geen probleem.

Overigens zou ik iedereen aanraden om Tyrsil in de zomer te laten voor wat het is. Er is vrij weinig te beleven en de natuur is achteraf gezien niet erg indrukwekkend. In de winter is het hier echter een druk bezochte wintersport plaats dus dan is het een ander verhaal.