MEXICO // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 // DAG 16 //

Mexico  2011    //    Dag 9    //   Playa del Carmen

Vandaag besluiten we lekker uit te rusten en niks bijzonder te doen. We beginnen 's ochtends aan het strand waar we in de zon liggen en af en toe even het water in duiken.

Als snel blijkt dat het snorkelen hier eigenlijk onmogelijk is. Op internet en in brochures van ons hotel werd gezegd dat je vanaf het strand prima kon snorkerelen naar het koraal rif. Echter blijkt al snel dat het rif ongeveer 100 meter uit de kust ligt. Om hier te komen moet je dus een eind zwemmen en dat is ook het grote probleem. Er varen zoveel boten, waterscooters en jet ski's dat het levens gevaarlijk is om daar tussen door te snorkelen. Er zit dus niks anders op dan een beetje bij het strand te dobberen en in de zon te liggen.

Na de lunch in het all inclusive restaurant besluiten we het centrum van Playa del carmen in te gaan. We nemen een taxi vanaf ons hotel en die zet ons aan de andere kant van de stad af. Omdat het toeristische deel slechts uit 1 straat bestaat kunnen we dus terug lopen naar ons hotel. Gezien de tempratuur hadden we geen zin om heen en weer te lopen en dus was de taxi een uitkomst. Kosten waren overigens erg laag dus daar konden we het niet voor laten.

Het dorp was echter super druk en overal liepen mensen die je probeerde naar binnen te trekken. De restaurants waren erg duur en in elke souvenir winkel hadden ze vrijwel hetzelfde assortiment aan spullen. We kochten een aantal leuke dingen waaronder een hangmat voor thuis in de tuin en we verstuurde een aantal kaarten richting vrienden en kennissen thuis (eenmaal thuis bleek dat deze kaarten pas 2.5 maand later zouden aankomen!)

Na een lange wandeling terug naar het hotel dat toch wel aan de rand van het dorp ligt gaan we nog even relaxen aan het strand en kopen kaartjes voor 2 tours bij de tour operator van OAD reizen.

Na het avondeten en een drankje in de bar gaan we terug naar onze kamer waar we tot de conclusie komen dat er een aantal dingen niet werken. 2 Lampen zijn kapot, de wc spoelt niet door en de kraan in de douche is kapot. Na dit gemeld te hebben bij de receptie was er erg snel iemand om alles te verhelpen. Apart om te zien was ook dat er een beveiliger mee kwam om het eigen personeel in de gaten te houden.