MEXICO // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 // DAG 16 //

Mexico  2011    //    Dag 15   &   16   //   Playa del Carmen   ->  Cancun  ->  Amsterdam

Vandaag moeten we om een 11 uur onze hotel kamer verlaten omdat dit onze laatste dag in Mexico is. We mogen gelukkig nog wel ons all inclusive bandje houden waardoor we nog wel van de service in het hotel gebruik kunnen maken. Het is alleen wel een erg lange zit als je tot 16.00 moet wachten voordat de taxi je komt ophalen.

Na een paar uur hangen in de lobby van het hotel werden we dan eindelijk opgehaald bij ons hotel. De taxi was precies op tijd en de rit was comfortabel. We reden ongeveer een uur naar Cancun van waar uit onze vlucht terug was. Bij de incheck balie stonden alweer mensen van OAD en Martin die ons mededeelde dat de vlucht overboekt was. Ze waren dan ook op zoek naar mensen die een nacht langer wilde blijven. Wij hadden hier ondanks de gratis hotel overnachting en 400 euro vergoeding echter totaal geen zin in. Het inchecken verliep verder prima en toen begon het lange wachten totdat de vlucht zou vertrekken.

Na uren wachten konden we dan eindelijk ons vliegtuig in richting Amsterdam. Gelukkig zaten we op de terug weg wel naast elkaar wat toch wel prettig is op zo'n lange afstand. De vlucht zelf was minder prettig, er was erg veel turbulentie en met name de landing bij Schiphol was alles behalve comfortabel.

Na 16 dagen was er dan eindelijk een eind gekomen aan een vakantie die veel gezichten had. Achteraf gezien overheerst toch het gevoel dat we de rondreis nooit hadden moeten maken. Dit was gewoon teveel rijden en te weinig te zien. Aan het strand zouden we ons rustig nog eens een week kunnen vermaken maar met de prijzen in Mexico zijn er misschien wel plekken met betere stranden en dezelfde activiteit mogelijkheden.