LUXEMBURG // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 //

Luxemburg  2006   //   Dag 3    //   Mullerthal

Vandaag gaan we na het ontbijt de omgeving van Luxemburg stad bekijken. We rijden zomaar wat rond en het landschap word steeds ruiger. In een boekje zien we dat het gebied hier ook wel klein Zwitserland genoemd word.

Na een tijdje rijden komen we bij een parkeer plek waar wat auto's staan en een aantal informatie borden. Bij deze parkeer plek begint een wandeltocht van 1,5 km naar de "schiessentumpel" en het "mullerthal". We besluiten hier maar heen te lopen en langs de steile rotswanden volgen we het pad.

Na een kleine 20 minuten lopen komen we bij een bruggetje over een wel erg kleine waterval. Het bruggetje is wel erg mooi. Het is een echte oude boog brug die er uit ziet alsof hij elk moment kan instorten. We gaan even zitten om te bedenken wat we gaan doen en besluiten het pad langs de andere kant van de weg te volgen richting "mullerthal". Het valt ons een beetje tegen, het enige leuke is een rots die op een leeuwen kop lijkt. We besluiten dan ook de weg terug te lopen naar de auto. Op het bruggetje waar we net waren zien we een Nederlandse motor rijder. We spreken even met hem en hij wilde graag een foto van hem met zijn motor op het bruggetje. Dit doen we natuurlijk en als tegenprestatie maakt hij een paar foto's van ons op de brug.

De motor rijder was bezig aan een tocht van een paar weken en reed elke dag ergens anders heen. Hij vertelde onse dat het een paar km terug veel mooier was en dat de rotsen daar echt veel hoger zijn en vol smalle paden. We besluiten zijn advies te volgen en rijden een kleine 10 minuten in de richting die hij aangaf.

De plek was inderdaad echt fantastisch. De rotsen staan erg dicht bij elkaar daardoor lijken er allemaal smalle kloven tussen te zitten. Het lijkt hier echt net klein Zwitserland. Op sommige plekken was het zo smal dat het bijna aarde donker was. Er kon gewoon geen ligt meer de kloof in komen. Via trappetjes kan je ook bovenop de rotsen komen en zo van de mooie uitzichten genieten.

Vanaf hier zijn we terug gereden richting ons hotel waar ons een teleurstelling wachten. We maakten vandaag heel erg veel foto’s maar helaas bleek dat er een instelling van de camera verkeert stond waardoor bijna alle foto's over belicht waren. Gelukkig hebben we achteraf met de moderne bewerking programmas nog een aantal foto's kunnen redden