ZWITSERLAND, ITALIň // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 //     &  FRANKRIJK  2012   // DAG 16 // DAG 17 //

Zwitserland,   ItaliŽ  en  Frankrijk  2012     //    Dag 6    //   Toscane

Vandaag maken we een rondrit door Toscane. We rijden eerst richting Sienna en al snel blijkt dat het vandaag echt een bloed hete dag gaat worden. Het landschap rond Sienna is echt schitterent. De glooiende groene heuvel , de prachtige Italiaanse landhuizen en de opritten vol met Cypresen. Af en toe liggen er ook azuur blauwe meertjes langs de weg. Ook het weer is geweldig, de blauwe lucht steekt mooi af bij de groene grond en dit zorgt ervoor dat we schitterende fotoís kunnen maken.

We rijden door het prachtige landschap naar het plaatsje San Gimignano. Het dorpje ligt net als bijna alle andere dorpen in Toscane boven op een heuvel. Het bijzonder aan San Gimignano is dat er een aantal hele hoge toren in het dorpje staan. De torens geven het echt een bijzondere uitstraling en je ziet ze van ver af al liggen. We wandelen door het dorpje dat erg druk bezocht blijkt te zijn. De straten zijn smal maar alle gebouwen zijn wel in schitterende staat. Midden in het dorp zit misschien wel de grootste atractie van het dorp. Gelateria Pluripremiata is wereld record houder als het gaat om de beste ijsjes maken. Dit moeten wij natuurlijk proberen en sluiten aan in de lange wacht rij. Het blijkt echter meer dan de moeite waard om te wachten want dit is inderdaad het allerbeste ijsje dat we ooit ophebben. In woorden is het niet te beschrijven maar voor iedereen die naar Toscane gaat is dit absoluut een must do!

We rijden weer verder door Toscane en komen bij het plaatsje Volterra. Ook dit plaatsje ligt boven op een berg maar het is wel iets lastiger te bereiken dan de vorige plaatsjes die we aandeden. Het centrum is ook weer prachtig onderhouden en de mensen zijn bijzonder vriendelijk. Het uitzicht vanaf dit plaatsje op de omgeving is schitterend. Helemaal als je over de daken van de lager gelegen huizen kijkt. In het dorp is ook een prachtig park waar je heerlijk kunt wandelen. De tempratuur is vandaag echter ruim 35 graden en dus lopen wij niet te lang in de zon.

Via Empoli en Lamporecchio rijden we vervolgens terug naar onze camping. We gaan maar weer eens eten bij het restaurant op onze camping en zijn weer totaal verbaasd over de kwaliteit van het eten. Als we de camping eens goed rondlopen blijkt ook dat er eigenlijk maar heel weinig mensen op de camping staan. Als er van alle andere plekken 10 bezet zijn is het veel. Mei is dus een heerlijk rustig tijd om dit gebied te bezoeken en ook nog eens een stuk goedkoper dan juli / augustus / september.

Overnachting : Camping Barco Reale, San Baronto (ItaliŽ)