ZWITSERLAND, ITALIň // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 //     &  FRANKRIJK  2012   // DAG 16 // DAG 17 //

Zwitserland,   ItaliŽ  en  Frankrijk  2012     //    Dag 1    //   Beuningen  ->  Raron

Op 5 mei 2012 vertrekken we vanuit Beuningen richting onze eerste camping in Zwitserland. We rijden via Venlo en Kohln richting Frankfurt als we in onze file komen. Als we een paar minuten in de file staan komen we gelijk het eerste probleem van deze vakantie tegen. De koelventilator van de auto doet het niet en de tempratuur staat dan ook helemaal in het rode.

We verlaten de file via de vluchtstrook en rijden langzaam richting de eerst volgende parkeerplaats die op ongeveer anderhalve kilometer verder ligt. Dit levert vele boze gezichten op omdat iedereen denkt dat we stiekem de file proberen voorbij te rijden. Eenmaal op de parkeerplaats zijn we er al snel achter dat de stekker van de ventilator kapot is en dus niet goed op zijn contact zit. Aangezien Guido monteur is maakt hij hier een provisorische reparatie op en al snel kunnen we onze weg vervolgen.

We passeren de Zwitserse grens bij Basel waar grondig word gecontroleerd op ons autobaan vignet. Langs de weg richting Bern maken we onze eerste tankstop en vanaf het tankstation is duidelijk te zien wat ons te wachten staat. De hoge bergtoppen van Alpen liggen langs de hele horizon te wachten op ons bezoek.

We hadden thuis al besloten dat we niet helemaal om de Alpen heen wilden rijden maar met de trein er doorheen! We reden dan ook naar Kandersteg waar we met auto en al de trein op konden rijden. In ongeveer 20 minuten stonden we aan de andere kant van de bergen in het plaatsje Goppenstein. Voor nog geen 25 euro waren we 3 sneller en hadden we er leuke ervaring bij gekregen. Tip dus voor iedereen die ook richting het zuiden van Zwitserland wilt.

We reden nog een klein half uurtje verder naar onze eind bestemming voor vandaag. We hebben een sta caravan geboekt op een camping in het plaatsje Raron. Het is een prima camping waar erg veel permanente bewoners lijken te staan. Het sanitair hebben wij niet gezien omdat onze caravan was voorzien van een eigen badkamer en wc.

Overnachting : Camping Simplonblick, Raron (zwitserland)