INDONESIň // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 // DAG 16 //
        2014      // DAG 17 // DAG 18 // DAG 19 // DAG 20 // DAG 21 // DAG 22 // DAG 23 //
Bali

IndonesiŽ  2014   //  Dag  22  &  23  //  Bali  ->  Jakarta  ->  Dubai  ->  Amsterdam

De laatste nacht in IndonesiŽ zit erop. Ik heb gelukkig redelijk kunnen slapen en de diarree lijkt even opgehouden te zijn. Als we ontbeten hebben en alles hebben ingepakt worden we opgehaald door de organisatie van onze reis en naar het vliegveld van Denpasar gebracht. Het vliegveld is ťťn grote bouwput en het is er druk, heel erg druk! Uiteindelijk blijkt dat alle vluchten zijn uitgesteld. Niemand snapt waarom want het is schitterend weer. Ruim 2 uur te laat vertrekt onze air asia vlucht dan eindelijk. We worden met een busje naar de andere kant van het vliegveld gebracht en hier mogen we het vliegtuig in. De piloot verteld ons dat al het vliegverkeer stil had gelegen ivm het aankomen van een VIP op het vliegveld van Denpasar.

Gelukkig hebben wij een hele lange overstaptijd in Jakarta en maakt de vertraging voor ons niet zo heel veel uit. Vanuit de lucht hebben we een mooi uitzicht op Bali en de vulkaan die we de hele week nog niet gezien hadden door de bewolking die er omheen hing. De vlucht duurt ongeveer 2 uur en dan begint het lange wachten in Jakarta. We moeten ruim 6 uur wachten voor onze volgende vlucht vertrekt. Omdat we al door de douane zijn kunnen we niet meer uit de terminal terug en komen er achter dat er wel zeer weinig restaurants zijn. Er zijn 2 kleine tentjes en we kiezen er eentje voor ons avondeten. Uiteindelijk komt er een eind aan het lange wachten. Ik gooi mezelf nog even vol met diarree remmers en we stappen dan het vliegtuig in.

We slapen het merendeel van de vlucht naar Dubai en rond 4 uur ís nachts komen we aan in Dubai. Hier moeten we weer 3 uur wachten op onze volgende vlucht. Alles loop echter prime op tijd en na een rustige vlucht komen we ís ochtends aan in Amsterdam en daarmee komt er een eind aan onze huwelijksreis.

Een reis met 2 gezichten, eigenlijk was het middengedeelte niet zo geslaagd omdat Java ons gewoon minder trok. Het was hier vooral druk en smerig en er was niet zo heel veel interessant te zien. Gelukkig konden we ter plekke de aanpassing met de extra nachten Bali doen want dat heeft onze vakantie wel gered. De dagen op Bali en in sumatra waren echt geweldig. En ondanks dat ik me slecht voelde had ik het snorkelen op Nusa Lembongan voor geen goud willen missen.