INDONESIň // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 // DAG 16 //
        2014      // DAG 17 // DAG 18 // DAG 19 // DAG 20 // DAG 21 // DAG 22 // DAG 23 //

IndonesiŽ  2014   //  Dag  19  //  Nusa Lembongan

Na een nacht van weinig slapen heb ik niet zoín zin om te gaan scooter rijden. Ik heb inmiddels al een paar keer diarree remmers genomen maar het blijft onrustig in mijn buik. We staan rustig op en na een ontbijt met een paar droge stukjes toast besluiten we om toch even op scooter te stappen. Het is prima rijden maar wel opletten voor gaten in de weg. Het enigste verkeer dat we tegenkomen zijn andere toeristen op scooters.

We stoppen bij dream beach, en een dream beach is het! Een prachtig wit strand gelegen in een baai met prachtig blauw water! Het enigste probleem hier zijn de hoge golven en dus is zwemmen hier niet echt een optie. We komen er achter dat ons hotel hier ook een vestiging heeft. Hier staan de huisjes wel direct aan het strand en dit was eigenlijk mee wat we verwacht hadden. Het hotel is nog wel in aanbouw maar het word zeker een top locatie! Op onze kleine kaart zien we dat er vlakbij een Blow hole is. We parkeren de scooters en lopen over de kliffen langs de kust.

Uiteindelijk komen we bij een rotsachtig gedeelte waar de golven vol tegenaan slaan. Het water springt meters hoog de lucht in en we horen harde klappen als het water aankomt. Er zitten ook wat mensen te vissen maar met deze golven kunnen we ons niet voorstellen dat ze iets vangen. We lopen terug naar de scooters als Suzanne uitglijd. Haar hele broek zit vol met modder en dus rijden we eerst terug naar ons hotel. Ik kan gelijk weer een naar de wc en dat komt eigenlijk ook goed uit.

Na de pitstop gaan we richting Panorama point. We hebben hier een goed uitzicht over de baai waar onze boot gister aankwam. Hier kun je goed zien hoe klein het eiland eigenlijk is. Er zit ook een restaurant en we nemen daar een broodje als lunch. Na de middag rijden we nog naar 2 andere strandjes. Alle stranden die we bezoeken hebben hagelwitte stranden en helder blauw water. Als we terug in het hotel zijn besluiten we dat we niet meer hier willen eten. We regelen dat we naar restaurant op panorama point gebracht worden. De eigenaar van het restaurant komt ons met zijn vrachtwagentje ophalen en brengt ons na een goede maaltijd weer terug naar ons hotel. Er worden geen extra kosten gerekend maar we geven wel een goede fooi. Zoín service zie je niet overal meer en helemaal niet in zoín toeristisch gebied.