INDONESIň // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 // DAG 16 //
        2014      // DAG 17 // DAG 18 // DAG 19 // DAG 20 // DAG 21 // DAG 22 // DAG 23 //

IndonesiŽ  2014   //  Dag  14  //  Ubud

Na het ontbijt besluiten we eerst naar de massage salon te gaan. Dit is iets dat Suzanne echt heel graag wilt doen en ik besluit maar eens een keer mee te gaan. Er is helemaal niemand anders in de Salon en we mogen gelijk doorlopen. Er is een speciale kamer waar we met zijn tweeŽn tegelijk een massage kunnen krijgen. We kiezen een olie soort uit en gaan op de tafel liggen.

De dames die de massage doen hebben blijkbaar wel verstand van massages. Ze weten precies hoe en hoelang ze moeten masseren. Als we aangeven dat iets niet prettig is stoppen ze ook gelijk. Het is ongelofelijk hoeveel kracht de kleine vrouwtjes in hun handel hebben. De tijd tijdens de massage gaat veel sneller voorbij dan we hoopten en voor we het weten zijn we een uur verder. We bedanken de dames en gaan eerst terug naar ons hotel om te douchen. We voelen ons echt een stuk relaxter na de massage maar dat is natuurlijk ook de bedoeling.

We besluiten naar het centrum van Ubud te lopen om daar ergens iets te lunchen. Het centrum is toch wel een kleine 20 minuten lopen en in hitte van het middag uur is dat niet heel lekker. We vinden een leuk restaurant genaamd ďoops reataurantĒen het eten is wederom uitstekend. Het lijkt wel alsof het eten op Bal vele malen beter is dan dat op Java en we zijn nog altijd erg blij dat we hier een paar dagen langer zitten. We kijken nog even verder in het centrum van Ubud en bezoek het paleis dat eigenlijk maar weinig voorsteld.

We lopen terug richting hotel en bezoeken onderweg nog diverse winkeltjes en kopen wat souvenirs. De middag brengen we weer door bij het zwembad en ís avonds eten we bij een pizzaria tegenover ons hotel. Na 2 weken voornamelijk rijst gerechten is het heerlijk om eens een pizza te eten. De pizza was totaal onverwacht ook verrassend goed en misschien wel beter dan de gemiddelde pizza in Nederland. Na het eten regelen we voor morgen een kook cursus. We moeten wel vroeg opstaan omdat we eerst met een gids van de kookschool naar de lokale markt gaan.

Overnachting : Rama Phala resort, Ubud (Bali)