INDONESIň // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 // DAG 4 // DAG 5 // DAG 6 // DAG 7 // DAG 8 // DAG 9 // DAG 10 // DAG 11 // DAG 12 // DAG 13 // DAG 14 // DAG 15 // DAG 16 //
        2014      // DAG 17 // DAG 18 // DAG 19 // DAG 20 // DAG 21 // DAG 22 // DAG 23 //

IndonesiŽ  2014   //  Dag  10  //  Malang

Voor het eerst in een week kunnen we eindelijk een beetje uitslapen. We hebben pas tegen de middag afgesproken met onze gids en dus hebben we de ochtend vrij. Helaas is er in zoín drukke stad ook een hoop herrie op straat en dat er voor zorgt dat we eigenlijk niet langs slapen. Tijdens ons ontbijt praten we samen over de vakantie tot nu toe en als we eerlijk tegen elkaar zijn blijkt dat de rondreis met de gids ons eigenlijk niet zo heel goed bevalt. We hebben het gevoel dat we naar plaatsen gebracht worden waar we eigenlijk niet willen komen. Ook vinden we de afstanden zoals gisterecht verschrikkelijk.

Uiteindelijk vertrekken we rond de middag weer met de gids naar het centrum van Malang voor een stads tour. We stoppen bij een vogeltjes markt maar dit blijkt veel mee te zijn dan een markt met alleen vogels. Vleermuizen, apen, honden, katten, uilen en gekleurde kuikens We kunnen het zo gek niet bedenken of het word hier in veel te kleine kooitjes verkocht. Het is ontzettend druk en het stinkt echt verschrikkelijk. We vinden het gewoon te zielig voor de dieren in de kooitjes en veel sneller dan de gids verwacht had waren we al over de markt heen. We Bezoeken wat oude koloniale gebouwen en gaan daarna eten bij ďToko OenĒ.

Volgens de reis brochure en de gids is dit echt een geweldig restaurant en een absolute must als IndonesiŽ bezocht word. Eerlijk is eerlijk, ten opzicht van wat onze gids ons de laatste dagen te eten gegeven heeft is dit een hele stad vooruit. Het restaurant is leuk maar het word allemaal wel heel erg overdreven in de reis brochures. Het is een restaurant van gemiddelde kwaliteit, niet meer en niet minder. Onze gids verteld ons dat we de komende 2 uur zelf door het centrum mogen lopen en dat hij bij Toko Oen blijft wachten. We lopen een rondje en bezoeken een aantal winkels in het centrum. Uiteindelijk zien we een Mc Donalds en we kunnen ons niet beheersen. Hier hadden wel even zin in na een week met voornamelijk rijst gerechten.

Na een uurtje door het centrum lopen hebben we het wel gezien en we vragen onze gids om ons naar het hotel te brengen. We verblijven de rest van de middag in ons hotel en gaan aan het eind van de middag nog wat eten in het restaurant. Wat mij betreft is de kwaliteit hier een stuk beter dan bij Toko Oen maar daar zal de gids anders over denken. Tijdens het eten hebben we het weer over de reis tot nu toe. Eigenlijk zien we allebei uit naar de Bromo vulkaan van morgen en het liefst willen we daarna gelijk naar Bali. We hebben geen zin om daarna nog 4 dagen rond te rijden over Java en nog meer van hetzelfde te zien.

Uiteindelijk nemen we de beslissing dat we de gids morgen willen vragen wat de mogelijkheden zijn om eerder naar Bali te gaan. We zijn maar ťťn keer op huwelijksreis en dan moeten we niet met tegenzin een rondreis afmaken als we het nog kunnen aanpassen. We gaan extreem vroeg naar bed omdat we vannacht al om 2 uur op moeten staan. Dan vertrekken we richting de Bromo vulkaan om de zonsopkomst te zien.

Overnachting : Regent's Park Hotel, Malang (Java)