ENGELAND // DAG 1 // DAG 2 // DAG 3 //

Engeland  2012   //  London   //  Dag  3

Eind van de dag vertrekken we weer richting huis en dus pakken we onze koffers weer in. We laten alles nog wel in ons hotel staan zodat we nog een extra dag London hebben. We nemen na het ontbijt de metro naar Tottenham road station en komen uit het station op Oxford street!

Oxford street is één van de bekendste winkelstraten in London. De dames moeten natuurlijk naar binnen bij de Primark en dit is dan ook één van de grootste kleding winkels die ik ooit gezien heb. Het is er ook nog eens erg druk en dat maakt het shoppen er niet leuker op. We lopen eigenlijk heel oxford street uit en bezoeken diverse winkels onderweg. Uiteindelijk stappen we bij Oxford curcus weer de metro in.

We rijden naar south Kensington station waar we één van mijn dromen bezoeken. We gaan naar het Natural history museum wat ’s werelds grootste collectie diersoorten in haar bezit heeft. In de hal van het museum staat een gigantisch skelet van een dinosaurus. We beginnen de looproute en komen eerst door een ruimte die volledig in het teken van de prehistorie staat. Er staan diverse soorten dinosaurussen en er is super veel informatie te vinden. Vanuit de dinosaurus ruimte lopen we door naar een super grote hal waar allerlei verschillende diersoorten tentoongesteld staan. Er staan bijvoorbeeld een mammoet, olifant, nijlpaard en een leeuw. Dit is slecht een fractie van de dieren in deze hal! Het mooiste is dat alle dieren op ware grote tentoon gesteld worden. Het meest indrukwekkende is toch wel de walvis die op ware grote tentoon gesteld word. De complete hal word gevuld met deze vis en het is verreweg het grootste dier in het pand.

Vanuit deze hal gaan we verder naar een hal die volledig over de aarde gaat. Er word uitleg gegeven over het ontstaan van de aarde en oer bijvoorbeeld vulkanen. Er is een ook een seismograaf die wereldwijd laat zien hoeveel activiteit er in de aardkorst is op dat moment. Beneden is nog een hal waar allerlei vogels tentoon gesteld worden. Hier staat bijvoorbeeld ook de uitgestorven Dodo. Er is ook een grote museum winkel die een grote collectie natuurfilm op DVD verkoopt. Bijna de gehele collectie van David Attenborough word hier verkocht. Helaas hebben we niet zo heel veel tijd want in dit museum kan je makkelijk 2 dagen rondlopen. En dan te bedenken dat slechts 10 procent van de collectie tentoon gesteld word! Na 2 uur door het museum racen moeten we dus helaas richting ons hotel om de koffers op te halen.

Bij de mc Donald op kings cross station eten we wat en dan nemen we de metro naar Liverpool street station. Hier staat de bus richting Stansted vliegeld al op ons te wachten en nog geen 5 minuten nadat we instappen vertrekt de bus alweer. Op het vliegveld moeten we nog een uurtje wachten voordat het vliegtuig weer vertrekt. Na een uurtje vliegen komen wee weer aan in Weeze en zit onze kerst city trip er weer op.